Brott och straff

jag är i skolan, i ett litet grupprum helt för mig själv och det är sjukt skönt. Slipper höra massa konstiga ettor som skriker eller pratar om hur deras stil har utvecklats under åren.
Jag vill inte ens tänka mig hur dom såg ut förut om det dom har nu är utveckling. Det är såå svårt att inte dömma ut dom. Alla är lite halvfeta eller superfeta, och har konstiga svarta frisyrer som påminner om solfjädrar eller dagen efter. Dom har alldeles för tajta tröjor för deras magars bästa och det verkar som dom flesta inte har lärt sig att BH är något man faktiskt ska använda. Annars blir det läskigt för resten av oss.

men jag var ju likadan och antagligen buntas jag ihop med dom fortfarande. så jag borde väl inte dömma? jag gör det ändå tror jag. känns bäst faktiskt. det enda sättet att roa mig på just nu.

idag ville jag verkligen inte gå upp. johannes låg och såg ut som en liten uggla och var alldeles varm och det var så mysigt. och jag höll på att spy under hela tiden jag åt frukost och jag frös och jag snorade sönder mig själv. hemskt var det.

I mitt liv händer inte mycket saker. jag går i skolan, och jag gör det bra. det är bara idag jag tar en liten paus för att göra ingenting. men jag har gjort klart två arbeten och nu är jag nästan klart med ett till. det går fort när jag inte har någon som direkt kan distrahera mig. även fast jag saknar att ha julia och pauline här. dom gjorde ju skolan. utan dom är det mest bara seriositeter och äcklig mat.
som tur är slipper jag maten ibland, ska äta lunch med pappa idag igen. det blir nog till en tisdagstradition. vore askönt! haha.
i eftermiddag har jag min första trafik och samhälle-lektion, känns också sjukt vuxet. blää.

lite rolig sak i alla vuxensaker! emmelie svensson har hand om någon sorts grej i örebro i september tillsammans med massa församlingar, och hon hade hand om estetiken och ville att jag skulle vara med med mina pärlplattor. jag blev jätteglad! jag har helt lagt dom på isen under sommaren och det känns jättekul att få visa lite nya som jag gör nu. så det är min nya kvällssyssla istället för att diska.
Nu ska jag gå iväg på lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0