Hot mess

Jag har varit sjuk i två dagar nu.
jag blir aldrig sjuk, och jag får verkligen inte feber. nu är jag både förkyld och har feber. känns väldigt svagt.
Men det gulliga är att christina har smsat och kollat så jag är okej  även fast jag sjukanmält mig som vanligt.
Väldigt snällt av henne.

Jag gör inte mycket när jag är sjuk. Idag vaknade jag iallafall så det har blivit godis framför teven. Igår sov jag från klockan elva till fyra. det blir väldigt många timmar. sen kom johannes hem till mig och gjorde mat och hade med sig godis. han är en snällis.

Förresten är det bestämt att jag ska till Aspen och åka skidor.

Där bor min hot mess till storasyster. Så äntligen får jag träffa henne i hennes barrio! Ska bli så himla kul att göra det, och att åka skidor där. Dom verkar ha otroligt bra skidsystem och jag vill att det ska bli mars nu! Då är det inte lika kallt som det var när Frida och pappa var där. Och det är antagligen inte gayweek, till pappas missnöje dock. haha.

Just nu i samhällskunskapen håller jag på med brottstatistik, och jag valde att kolla hur sexualbrott och brott mot narkotikalagen har ökat genom åren. Det är ganska ointressant egentligen, fast ändå inte. Nu har jag kommit in i en väldigt bra period i skolan, då jag inte anser att det är a total waste of time att sitta och diskutera i timmar vad orsakerna kan vara till detta.
Men för att låta samhällskunskap B övergå i C så måste jag göra detta och it's awesome. jag babblar på som jag aldrig babblat förut och hitta nya infallsvinklar och blablablabla.
Sen så kom Christina på den smarta idéen att låta den uppgiften smälta över i svenskan också, så nu läser jag "Pengar" av Victoria Benedictson. Den handlar i korta drag om en ung tjej som blir bortgift. Och har infallsvinkeln mer på är det rätt därför att hon aldrig haft sex, är helt ovetande om sin sexualitet och är det våldtäkt? Intressant faktiskt.
Jag har ju ifrågasatt mig själv hundramiljontals gånger om jag var med om en våldtäkt eller om jag får skylla mig själv och godkänna att jag ville det från början. Men jag vet att det inte spelar någon roll om jag ville från början, eller sprang runt naken på stan, påtvingat sex är alltid våldtäkt. Känns skönt att jag kan intressera mig för ämnet utan att bli ledsen eller gräva ner mig i tankar kring vad som hänt mig. Jag tror jag håller på att bli vuxen! haha.

Sen har jag börjat pärla till grejen i september också, har gjort klart en donnie darko pärlplatta och nu håller jag på med denna:


kör stenhårt på saker som folk alltid gillar. färger, kändisar och shit people know.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tjenare Stina! Skolan låter rolig...är det samma lärare som tidigare? Jag var INTE på Adam Green, men jag tänkte ett tag på det. Kul att även du tänkte på det...och tänkte på mig. äsch.

vi ses snart hoppas jag! alla här längtar efter dig

2008-09-02 @ 17:16:57
URL: http://kvarteretskutan.blogspot.com
Postat av: Julia

aaaaaaaaaaaaaah vad sweet pauline/julia i ett hjärta, första gången jag sett det åååååh!

2008-09-04 @ 22:54:34
Postat av: Julia

åh nu sitter jag här och är helt tårögd pga nostalgi and because I love you guys sooo much och jag tittar på det här and it's so us: http://au.youtube.com/watch?v=6pr9d04-pH0 aaaaaaaaah kärlek to you!

2008-09-04 @ 23:10:42
Postat av: sorella

hihi vad roligt! klart ni är med. i miss you guys.



cheeseburger!

2008-09-05 @ 11:39:42
URL: http://medications.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0