Bring the pain and pop the champagne

Idag stannade jag hemma. Kände att jag inte hade gjort någon nytta om jag hade gått ut.
Ringde till Ingela och sa att jag inte orkade komma och hon sa okej och så pratade vi lite. men inte speciellt länge. Hon hatar nog mig med. Men det är lugnt.

Sen så ringde pappa och ville hänga så jag tog mig upp ur bäddsoffe-sängen som jag sov på inatt och tog på mig linserna.
Sen kom far min! Han hade med sig en present från amerikatt. förutom jellybelly-beans som jag fick igår så fick jag en Esteé Lauder mascara. Asnajs vare. Jag behövde en mascara och en jelly belly.

Pappa och jag gick och fikade och snackade strunt i en timme eller så. Så skönt att han är hemma. Han är nog den enda sunda människa jag har i mitt liv. Han försöker inte leta efter saker att bråka om utan istället försöker han förstå. Mamma skriker så fort jag öppnar munnen. Kan vara för att jag skriker så fort jag öppnar munnen?

Sen åkte vi hem och pappa åkte hem till sig. Nu är mamma på tangon och jag är ensam hemma som vanligt. Har fixat Cams present till imorgon och jag är rätt nöjd. Hoppas hon gillar den för det gör jag.

Just nu är mitt liv misär fast på en lagom nivå. Igår ville jag ringa Ingela eller åka till akutpsyk för att läggas in under observation. För alla ni rookies inom psykvården så är observation när man är självmordsbenägen och inte får lämnas ifred. Eftersom jag inte kan kontrollera mig själv och vill ta livet av mig men egentligen inte så är observation väldigt bra. Men jag läste min bok istället, vred mig i bäddsoffe-sängen till fyra och sen tuppade jag av. Vaknade av att mamma ringde tio över tio och då ringde jag och sjukanmälde mig. Parrty-dagen.

Har iallafall tagit mina mediciner på bra tider. Förutom idag då, men annars. Tillochmed i söndags när jag vaknade hos M så tog jag mina mediciner vid åtta. Klapp på axeln till mig själv.

Idag är iallafall bättre än igår. Fortfarande inte topp men ändå. Har köpt tågbiljetter till mig och Da Jew tills på torsdag. Drar torsdag eftermiddag för att spendera kvällen på Hovet med Rockbjörnen. Kan nog bli trevligt! Åker hem igen på fredagen och sen tror jag det är födelsedagsmiddag hos Da Jew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0