Partycrashing pussy posse

Idag vaknade jag 14.03. När jag satte på mobilen trillade 5 sms in på samma gång så jag trodde min mobil fått spatt ett tag.
I smsen stod det bl.a
"Partycrashing pussy posse!"
"ö"
"har du kaffe?"
"är du vaken puss"
och sen ett otroligt fint sms av C. Jag blev jätteglad och orkade gå upp ur sängen. Samtidigt känner jag mig lite skuldkänslig. För liksom.. jag tänkte att alla förstår väl att jag såklart inte kommer ta mitt liv, då hade jag redan gjort det och haft det/mig ur världen. Men jag pendlar, och så är jag bara. Ena dagen vill jag inte leva, nästa dag vill jag typ träffa folk och gå ut och dansa hambo. Det är bara jag.

Men jag har lärt mig att stoppa mig själv innan jag gör något dumt. Det ska ta mycket till för att jag ska tillexempel skära mig igen. Det gör jag inte bara sådär.
Senast gången något puttade mig över kanten var i december. Men sen dess har jag klarat mig och jag fortsätter.

Jag ser mitt självskadebeteende som något som liknar alkoholism. Man kämpar mot det varje dag, man kan ha återfall och vissa återfall gör att man fastnar igen men till slut lär man sig förhoppningsvis hur man ska klara sig ifrån det.

Om någon hade frågat mig för ett år sen hade jag sagt att jag aldrig kommer sluta skära mig, för jag älskade det och jag gör det fortfarande. Det är något av det bästa jag vet även fast jag vet att det är idiotiskt och livsfarligt till viss del. Men if you love something, let it go.
Fast samtidigt.. Mackan frågade mig sommaren 06 om jag skär mig och jag sa att jag aldrig skulle göra något sånt. Man kan aldrig veta hur saker och ting blir, men man kan kämpa för att det ska bli bra. Till viss del är det utom min kontroll men den andra delen kan jag kontrollera. Och det ska jag fortsätta med.


Till något mindre tråkigt. Igår var det födelsedagsfika hos C. Det var mysigt men jag stannade inte så länge. Orkade inte med folk även fast det bara var mysiga människor där. Hon hade bakat massa och det var sjukt gott. Sen gick jag och Juden till mig och kollade på tv och åt chips och jellybelly-beans. Nu är iallafall allt om Stockholm klart. Vi åker 14:56 imorrn och åker hem 14:06 på fredag. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig. Men jag tror det blir jeans och ett linne eller en tröja. Det ska bli trevligt!
Känns så skoj att jag är kompis med Juden. Vi har ändå aldrig varit speciellt tajta, men typ hejhej-kompisar och allt sånt. Men nu är det liksom så att jag och juden kan umgås framför tvn. Det är en egenskap jag uppskattar hos en kompis. Förmågan att kolla på tv ihop..

Och idag har jag umgås med heztiz. vi fikade här sen gick vi på hindersmässan, jag köpte tre påsar chips och sen hängde vi på waynes coffee. nu är jag hemma igen. mår ganska fint idag. ska äta lite chips och chilla i soffan hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0